La Comunitat WordPress hauria de tenir el control complet de les dades dels esdeveniments, una cosa que no succeeix amb les Meetup.
Recorda que pots escoltar aquest programa des de Pocket Casts, Spotify, i Apple Podcasts o subscriure’t al feed directament.
Transcripció del programa
Hola, soc en Josep Morán i estàs escoltant WordPress Pòdcast, al resum de notícies de la Comunitat WordPress.
En aquest programa trobaràs la informació del 22 al 28 de gener del 2024.
En aquests moments, tothom depèn de Meetup.com com a plataforma pels esdeveniments de la Comunitat WordPress de tipus Meetup. Però el cost per a la Comunitat és de més de 200.000 dòlars anuals per mantenir aquest servei, la qual cosa resulta extremadament cara per al que ofereix.
És per això que fa alguns anys, cap al 2019, un grup de col·laboradors va decidir començar a pensar en GatherPress, una extensió per a WordPress que permet la creació i gestió d’esdeveniments, així com llocs i reserves de places.
L’extensió ja es troba en una fase funcional, i actualment hi ha una proposta per posar en marxa un projecte pilot en què diferents comunitats locals en facin ús per millorar-lo i començar a plantejar-ho com una gran plataforma que unifiqui tots els usuaris directament des de WordPress.org.
Avantatges i inconvenients? D’una banda, les dades estaran en mans de la Comunitat i no d’empreses privades, la millora de l’eina dependrà de la Comunitat i no d’externs, i el projecte serà de codi obert, el que permetrà que arribin millores i revisions de tot arreu. Tot i això, d’altra banda, serà gairebé com començar de zero, ja que tot dependrà que sigui la mateixa Comunitat qui doni a conèixer els esdeveniments.
A més, el cost actual de Meetup.com es podrà revertir en els esdeveniments, i no en una empresa externa a WordPress.
Ja ha passat mig any des del Community Summit, i basant-se en tots els comentaris que es van rebre a les diferents reunions, s’ha presentat una llista de recomanacions per millorar el Five for the Future, el projecte dins de WordPress que vol que les empreses es comprometin amb WordPress d’alguna manera.
Entre les propostes hi ha la de millorar les eines d’arribada de nous contribuents, a més d’una millor comunicació entre aquells que decideixen involucrar-se en algun equip.
Un altre element per facilitar és la manera com les empreses que aporten un patrocini ho fan per tasques o projectes, o fins i tot patrocinar persones concretes per un temps concret, per exemple, durant el llançament d’una nova versió de WordPress.
I ja tenim una futura versió de WordPress entre mans: WordPress 6.4.3 candidata 1 que corregeix 5 elements del nucli i 16 de l’editor. La versió final està prevista per al dimarts 30 de gener.
L’equip de Core ha anunciat que una de les grans novetats de WordPress 6.5 serà el sistema de revisions, principalment pel canvi de l’abans i el després que suposarà. Les proves ja es poden veure a WordPress 6.4.2 amb Gutenberg 17.5.1. L’actualització, a més d’oferir un nou disseny, dona un sistema més granular d’informació i un resum dels canvis, la qual cosa fa que no depenguis exclusivament d’una revisió visual. Els canvis estaran paginats, i també s’inclouen els canvis al Llibre d’Estils.
Al blog de desenvolupadors s’ha publicat una entrada en què s’explica com millorar les plantilles relacionades amb els annexos.
Per norma general, aquestes pàgines mostren una imatge o un vídeo amb els elements per defecte, en els quals hi ha poc a dir. L’entrada planteja, per exemple, millorar la mida de la imatge i incloure les dades EXIF de la fotografia, alguna cosa que al lloc on probablement es mostra no trobaríem.
L’equip de Temes ha rebut una sol·licitud de grans autors de temes que permeti la possibilitat d’enviar a revisió més d’un tema a la vegada.
Entre algunes de les opinions hi ha que aquells autors que solen enviar temes que requereixen poca o nul·la revisió, bàsicament perquè ho fan bé, tinguin permès aquesta possibilitat. Tot i això, tampoc es permetria que un autor enviï un centenar de temes, sinó que es podria limitar a tenir 2 o 3 temes pendents com a màxim.
En qualsevol cas, per ara, s’ha deixat en mans dels representants de l’equip la decisió d’aquest canvi, tot i que, tenint en compte que el temps d’aprovació és prou ràpid, fins i tot en el dels temes de blocs és gairebé d’hores, sembla que no es canviarà l’estratègia.
L’equip de Formació té com a objectiu per a juliol de 2024 llançar el projecte de camins formatius, en què creadors de contingut de la Comunitat ajudin a aprendre alguna cosa concreta dins de l’ecosistema WordPress.
Però sembla que per la manca de col·laboradors aquest projecte s’endarrerirà, obligant a prioritzar la proposta, fent focus en identificar els mínims elements necessaris per començar, i posteriorment ampliar-los. També es posarà en marxa una proposta de millora d’arribada a nous contribuents.
L’equip de Comunitat ha organitzat una presentació en línia per al 8 de febrer en què presentarà alguns trucs relacionats amb els pressupostos per a un esdeveniment WordPress. Quant de diners necessito? Quants s’han de considerar normals?
I, per acabar, aquest pòdcast es distribueix amb llicència EUPL; tens tots els enllaços per ampliar la informació, a WordPress Pòdcast .cat o seguir el contingut, també, en espanyol, anglès i francès. Una abraçada, i fins al pròxim programa.
Deixa un comentari