La batalla legal pel control de WordPress segueix endavant i, en aquesta ocasió, els que reben els avisos són les empreses de hosting.
Recorda que pots escoltar aquest programa des de Pocket Casts, Spotify, i Apple Podcasts o subscriure’t al feed directament.
Transcripció del programa
Hola, soc en Josep Morán i estàs escoltant WPpodcast, al resum de notícies de la Comunitat WordPress.
En aquest programa trobaràs la informació del 27 de gener al 2 de febrer del 2025.
El procés de revisió de patrocinadors d’esdeveniments oficials de la comunitat WordPress rep un nou avís, un assumpte que va començar al novembre quan la batalla entre Automattic i WP Engine estava al punt àlgid.
I és que Automattic està fent ús de la propietat de la marca i el logotip de WordPress per a ús comercial, demanant a les empreses que paguin la taxa d’ús de la marca, i en aquesta ocasió ho fa de manera que afecta directament la Comunitat.
Com ja se sabia, organitzacions com Newfold ja estaven pagant per ús perquè Bluehost fos un dels proveïdors de Hosting WordPress extern a Automattic, i ara ho està fent amb altres empreses, deixant clar a través de l’equip de Comunitat que, si no estàs en la llista oficial dels quals usen el logotip i la marca, no podràs patrocinar els esdeveniments.
Una vegada més, la línia entre el WordPress Open-Source i el WordPress comercial de Automattic es tanca. I ho fa amb alguns canvis en el sistema de revisió dels patrocinadors, que ja no dependran dels equips locals, com fins ara, sinó que hauran de ser revisats per l’equip global de Comunitat, sent supervisats una vegada per setmana per la direcció de WordPress.org.
Això tampoc es limita a l’ús de WordPress, sinó també al bon fer amb la llicència GPL, ja que Automattic també s’ha vist involucrada en diversos processos legals com el de Festinger Vault, que han acabat amb el bloqueig de l’ús de les marques de WooCommerce i WordPress, i que també es vol estendre a altres patrocinadors.
L’equip de Formació ha exposat els objectius per a 2025, centrats en ampliar i millorar l’oferta educativa de la comunitat. Entre les metes clau es troba millorar els continguts i la creació de nous recursos que responguin a les necessitats tant de principiants com d’usuaris avançats.
A més, es planteja una major integració i col·laboració amb altres àrees de la comunitat i amb actors externs, amb la finalitat d’alinear l’educació amb els avanços tecnològics i les demandes del mercat.
L’equip de Openverse ha eliminat un endpoint de la API de marques d’aigua que, per seguretat i estabilitat de la plataforma, havia de bloquejar-se. Aquest punt final tenia algunes vulnerabilitats no corregides, retornava errors 500 i no tenia ús en la pràctica.
I, per acabar, aquest pòdcast es distribueix amb llicència Creative Commons com una versió derivada del WordPress Pódcast en espanyol; tens tots els enllaços per ampliar la informació i el pòdcast en altres idiomes, a WordPress Podcast .cat.
Una abraçada, i fins al pròxim programa.
Deixa un comentari